Friday, May 13, 2011

Sebutir pasir di Lautan

Aku tertekan bila dipaksa
bukan dipaksa, tapi aku mesti memaksa diri,
mengapa aku gagal?
sebab tiadanya usaha..
 
aku dipaksa..
ya..aku mesti contohi mereka
tapi,
bila makin berusaha
makin terasa kerdil diri ini
hina di sisi mereka
lemah...tertekan..

sebenarnya
aku bukan dipaksa
tapi itu yang terbaik sebenarnya

aku mencuba
dan terus mencuba
aku ...sedang mencuba
dan terus mencuba
kerana ini cubaan buat diriku
cubaan yang paling sukar bagiku
mungkin mudah bagi mereka
tapi sukar bagiku
kerna aku bukan seperti mereka
aku insan biasa
masih jumud ilmu di dada
itu faktor utama

sebenarnya...
aku tertekan
tertekan dengan tekanan demi tekanan
mengubah diri menjadi seperti itu
buat aku makin lemah dalam perjuangan
lemah untuk teruskan...

Bila tertekan kembalilah pada Al-Quran
pengubat hati,penenang jiwa


aku x mampu...
jangan sesekali kata begitu
tapi setkan minda
'aku boleh lakukan semua itu'

Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupan.
(Al-Baqarah : 286)

tapi sebab apa
Allah nak uji tahap iman kita

"Apakah kamu mengira bahwa kamu akan dibiarkan (begitu sahaja),
padahal Allah belum mengetahui orang-orang yang 
berjihad di antara kamu"
(At-Taubah : 16)

buat diriku,
sabarlah dengan kelemahan diri
perbaikilah demi perjuangan Islam
yakinlah pada diri

"Sesungguhynya Allah mencintai orang-orang yang berperang di jalannya
dalam barisan yang teratur, mereka seakan-akan suatu bangunan
yang tersusun kukuh"
(As-Saff : 4)

Jika aku tak mampu untuk jadi tiang pada bangunan
izinkan diriku menjadi lantai dalam perjuangan
Jangan sisihkanku
tapi terimalah aku
aku juga ingin berada pada jalan itu
terimalah aku
jika itu yang aku mampu.



"Ya Allah, jadikanlah aku setiap hari dalam setiap segi...
menjadi lebih baik, dan lebih baik dan lebih baikk.."


          HATIku milikMU ya ROBBI..
           SenyuMan QaLBi. ^-^

4 Buah Fikiran:

Unknown said...

tq sharing!

حسنى نوردين said...

smoga mendapat manfaat...

حسنى جميل said...

husnna,please..i'm touching when read this n3.. i know u.. i understand ur heart.. u r g00d in doing w0rk,, u hv ur own talent..don't give up my dear.. be yourself ok.. i love u wht u r n0w.. don't lought while read this c0mment! i'm trying to speak in English c0z next sem we will face with MUET,,honestly,i'm n0t ready yet! but i'm still want to impr0ve it..pray 4 our Muet..hihi =)

حسنى نوردين said...

wahhh,i'm proudly with u husna..speaking lagi tu.hehe, i'm understand.i'm also try to speaking lah mcam nie..

Post a Comment

http://hotlayouts2u.com/blogger-layouts/view.php?id=L782752258