Friday, April 15, 2011

Cinta Pertama


Jatuh cinta..
aku sudah jatuh cinta,
benar-benar jatuh cinta
Cinta aku dengan Dia
cinta penuh setia.

Terimakah Dia,
tika diri bukanlah sempurna
sering lalai dan alpa
tapi,
Dia sentiasa bersama,
masih mahu memberi nikmat yang tak terkira.
sebab itulah aku jatuh cinta
dengan siapa?
pastilah Dia...Allah maha pencipta.

Ya Allah,
aku jatuh cinta ,
cinta pertama tiada pengakiran,
cinta suci tiada pengganti.
Ya Rahman,
aku terlalu jatuh cinta
mampukah aku untuk menjadi pencinta yang setia?

Ya Khaliq,
Engkau yang menjadikan hati ini,
lahirnya perasaan di sini,
tetapkanlah,
janganlah Engkau bolak balikkan hatiku,
berilah nur pada hati ini
agar mata hatiku tidak sesat dalam kegelapan
agar diri bijak dalam memilh jalan.

Ya Allah,
jika aku jatuh cinta,
cinta pada rijal,
cintakanlah aku pada-Mu lebih daripada cinta pada dia.

Wahai Cinta pelindung hidupku,
hanya pada-Mu aku minta pelindung,
Aku mengharap agar diriku bukanlah punca kelalaian lelaki.
Wahai Cinta agung tempat pengharapan,
bersihkanlah hatiku,
sucikan hatiku dengan Cinta aku pada-Mu,
ikhlaskan ibadahku hanya untuk-Mu
agar nanti aku kembali dapat melihat wajah-Mu.
Ya Allah,
aku serahkan Cinta pada-Mu,
bantulah aku,
tutuplah aib ku dan bantulah aku dalam memelihara maruah diri,
jauhkan aku,
jauhkan aku daripada menjadi fitnah dunia.
Ya Tuhanku,
jadikanlah aku wanita yang solehah,
wanita yang terpelihara maruahnya,
wanita yang bermanfaat pada agama,
wanita yang cekal hidup di atas dunia.
dan rahsiakanlah perkataanmu atau nyatakanlah (sama sahaja
keadaannya) kerana sesungguhnya,Dia
maha Mengetahui segala isi hati..
(Al-Mulk : 13) 

Ya Allah,
jangan Engkau jadikan aku
memiliki selain-Mu
Tuhan,
kerana kelemahanku
aku kadangkala tidak dapat mencintaimu sepenuhnya lagi
tapi,
jangan pula Engkau tidak mencintaiku..
Ya Tuhanku,
anugerahkanlah padaku Cinta padaMu
ku harap kita dapat cinta mencintai
kekal abadi.....


 < Cinta Allah,Cinta Pertama >

0 Buah Fikiran:

Post a Comment

http://hotlayouts2u.com/blogger-layouts/view.php?id=L782752258